Teatro Metastasio - Contemporanea 2021

SCENA CONTEMPORANEA BORIS CHARMATZ [terrain] infini cast Régis Badel, Boris Charmatz, Raphaëlle Delaunay, Maud Le Pladec, Fabrice Mazliah, Solene Wachter assistente alla coreografia /choreographic assistant Magali Caillet Gajan luci / lights Yves Godin - suono / sound Olivier Renouf - costumi / costume design Jean-Paul Lespagnard - preparazione vocale / vocal work Dalila Khatir direttore generale di scena / general stage manager Fabrice Le Fur tecnico luci / light technician Mélissandre Halbert - vice direttore / deputy director [terrain] Hélène Joly direzione di produzione / director of productions [terrain] Martina Hochmuth assistente di produzione / production assistants [terrain] Florentine Busson, Briac Geffrault estratti musicali / music extracts Wolfgang Mitterer, Run; CD Erwan Keravec, Sonneurs - Buda Musique 860299 // Alvin Lucier, Ever present; CD Alvin Lucier, Ever present - mode records, mode 178 /// Olivier Renouf, inFreqini233 materiali sonori ispirati da / sound materials inspired by Space Oddity, by David Bowie // Eins, zwei, drei,..., German counting- out rhyme with reference to the Ordnungspolizei (The Order Police 1936-1945) // Einstein on the Beach, by Philip GLass // Les Indes Galantes, by Jean-Philippe Rameau // Leck mich im Arsch, by Wolfgang Amadeus Mozart // King Arthur, by Henry Purcell // Chandelier, by Sia produzione e distribuzione / production and distribution [terrain] supportato da / supported by Fondation d’entreprise Hermès nell’ambito di / within the framework of the New Settings Program. coproduzione / co-production Musée de La danse / CCN de Rennes et de Bretagne, Charleroi danse (Belgium), Sadler’s Wells (London), Festival d’Automne à Paris, Théâtre de La Ville à Paris, Athens & Epidaurus Festival (Greece), Nanterre - Amandiers - Centre Dramatique National, PACT Zollverein Essen, Théâtre National de Bretagne (Rennes), Festival Montpellier Danse 2019 - résidence de création à L’Agora, cité internationale de la danse avec le soutien de la Fondation BNP Paribas, Bonlieu - Scène nationale Annecy, Kampnagel Hamburg, Zürcher Theater Spektakel (Zurich) grazie a / thanks to Amélie-Anne Chapelain, Ashley Chen, Sidonie Duret, Esther Ferrer, Bryana Fritz, Julien Gallée-Ferré, Alexis Hedouin, Tatiana Julien, Sandra Neuveut, e gli allievi di / and the students of the Certificat Danse et pratiques chorégraphiques of Charleroi Danse - graduated in 2019 (Belgium) prima assoluta 11 luglio 2019 / world premiere on 2019, July 11th al / at Athens & Epidaurus Festival. Pre-première 4 luglio 2019 / July 4th, 2019 a / at Montpellier Danse [terrain] è sostenuta da / is subsidized by the Ministry of Culture - Direction Générale de la Création Artistique and the Région Hauts-de-France facente base nella regione / based in the Région Hauts-de-France, [terrain] è associata con / is associated with Opéra de Lille, phénix scène nationale de Valenciennes pôle européen de création and Maison de la Culture Amiens - Pôle européen de création et de production. Boris Charmatz è artista associato con / is an associate artist with Charleroi danse (Belgium) dal / from 2018 al / to 2022 e con / and with Lafayette Anticipations in 2021-2022. infini ... qualcosa che non è limitato né nel numero né nelle dimensioni... ...per secoli, i ballerini hanno contato fino a 4, 6 o 8, e poi hanno ricominciato da capo... nelle coreografie moderne possono contare in modi più complessi, combinando tredici e cinque... ma cosa succederebbe se contassero all'infinito?... cosa accadrebbe se, invece di raggiungere una meta, una fine, una misura, un ritmo ciclico, contassero come si fa quando si cade nel Sonno, o si muore, come si guardano le stelle spente dall'inquinamento luminoso?... Quale sarebbe il numero se segnasse un abbandono, un passaggio, una metamorfosi infinita?... il numero della ricerca, non il numero della determinazione?... ...ho sempre odiato contare mentre ballo... ho sempre preferito lasciar vagare la mente ...in questo pezzo contiamo, parliamo, cantiamo e balliamo, ma è solo per poter vagare meglio... ...nessuna chiusura, infinita opulenza... Boris Charmatz durata / time 70’ biglietto / ticket 15,00 € infini ... something that is not limited in either number or size... ... for centuries, dancers have counted to 4, 6, or 8, and then started over... in modern choreographies, they may count in more complex ways, combining thirteens and fives... but what would happen if they counted to infinity?... what would happen if, rather than reaching a goal, an end, a measure, a cyclical rhythm, they were counting the way one does when falling asleep, or dying, the way one looks at the stars extinguished by light pollution?... What would be the number if it were to mark abandonment, passage, an infinite metamorphosis? ...the number of the search, not the number of determination?... ...I’ve always hated counting while dancing... I’ve always preferred letting my mind wander ...in this piece, we count, speak and sing, and dance, but it’s only so that we can wander better... ...no (en)closure, endless opulence... Boris Charmatz 39

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMxMQ==